
Self check in u Hrvatskoj i svijetu
S obzirom na situaciju u kojoj dominira potreba za smanjenim kontaktom, no i napredak tehnologije kao i trendove tržišta koji naglasak stavljaju na neprestana poboljšanja iskustva gostiju, samostalna prijava/ self check in sve više dominira privatnim smještajima diljem svijeta, pa tako polako ulazi i u trendove turizma u Hrvatskoj.
Iako je self check in posebice popularan u hotelskim smještajima i kampovima, diljem svijeta samostalna prijava gostiju je sve učestalija i u apartmanima te sobama. Na svjetskoj sceni već postoje i programi/ aplikacije koje omogućuju gostu ispunjavanje vlastitu prijavu, plaćanje smještaja pri dolasku te generiranje koda za ulazak u smještaj.
Užurbano vrijeme u kojemu živimo doprinosi trendu automatizacije što većeg broja usluga i generalno djelatnosti. Gosti smještaja sve više očekuju automatizaciju procesa prijave koja će im omogućiti samostalnu prijavu, odjavu, ali i pristup smještajnim jedinicama. No, samouslužne opcije ne pogoduju samo gostima, već i hotelijerima te iznajmljivačima većeg broja privatnog smještaja kako bi se povećala razina sigurnosti i smanjio kontakt iznajmljivača s gostima što je posebice potrebno u ovo doba socijalnog distanciranja.

Dok na svjetskoj razini implementacija self check in sustava podrazumijeva ne samo dohvaćanje svih podataka o rezervaciji, već i skeniranje osobnih dokumenata gostiju, ispunjavanje obrasca prijave (poput našeg eVisitora), plaćanje smještaja te svih popratih usluga poput doručka, troškova kućnog ljubimca i inog, u Hrvatskoj se samostalna prijava gostiju ponajviše odnosi na beskontaktni ulazak u smještajne jedinice.
SELF CHECK IN
PREDNOSTI SAMOSTALNE PRIJAVE GOSTIJU U SVIJETU
U zemljama gdje je moguća potpuna implementacija sustava/ programa samostalne prijave gostiju u smještajne jedinice, mnogobrojne su prednosti:
- self check in moguć je u bilo kojem trenutku ako je iznajmljivač tako omogućio, tj. ako su smještajne jedinice slobodne,
- gosti mogu ući u smještajnu jedinicu u svega par minuta, bez dočekivanja domaćina/ iznajmljivača, uzimanja dokumenata, davanja ključeva,
- određeni sustavi omogućuju i slanje koda za ulazak u smještaj na pametne telefone te ulazak pomoću tih istih smartphonea,
- izbjegavaju se nepotrebna čekanja i redovi (čekanje smjene gostiju te redovi u hotelskim smještajima),
- održiva je socijalna distanca,
- po ispunjenju podataka i plaćanju sve informacije bivaju poslane vlasniku/ iznajmljivaču,
- pametnije iskorištavanje vremena – umjesto da djelatnici hotela i vlasnici privatnih smještaja odmah po dolasku gostiju provode 20-ak minuta tražeći od njih dokumente te ih prijavljuju, mogu se posvetiti poboljšanju iskustva gostiju na način da ih upitaju žele li dodatne informacije o smještaju, mjestu, trebaju li preporuke za dodatne aktivnosti i sadržaje i ino,
- mogućnost check-in/ outa u bilo koje doba (ako je smještaj slobodan i ako je dopušteno) što pridonosi pozitivnom iskustvu gosta.
SAMOSTALNA PRIJAVA GOSTIJU U HRVATSKOJ
Poneki hoteli omogućuju samostalnu prijavu gostiju, no većina malih iznajmljivača još uvijek nije implementirala sustave samostalne prijave gostiju u smještajne jedinice. Ono što je kod ponekih praksa je da gosti pošalju fotografije dokumenata te se na taj način izbjegne proces prijave gostiju prilikom njihovog dolaska, a to posebice prakticiraju oni iznajmljivači koji su dislocirani od jedinice privatnog smještaja.
Iščekivanje gostiju, a i briga gostiju hoće li stići prije ili zakasniti u predviđeno vrijeme prijave u smještaj, dugo putovanje te formalnosti koje odmah dočekuju goste, predstavljaju svojevrstan stres se samo za goste već i iznajmljivače.
S obzirom da u Hrvatskoj još nisu jače zaživjela softverska rješenja koja bi gostu omogućila u potpunosti self check in te da još uvijek postoji tračak sumnje bi li se gosti ispravno popisali, bi li doveli u smještaj još pokoju osobu koja nije prijavljena itd., automatizacija procesa check-ina se još uvijek primarno odnosi na način ulaska u smještaj. Točnije, poneki su iznajmljivači umjesto klasičnih brava s ključevima uveli sef s ključevima, brave s kodovima ili tzv. pametne brave za vrata kojima se pristupa pomoću pametnog telefona.

SELF CHECK IN JE PRED VRATIMA
Turizam je djelatnost koja se veoma brzo prilagođava tehnološkim trendovima, automatizaciji procesa, ali i potrebama suvremenih putnika/ gostiju. Većina gostiju voli jednostavnost i praktičnost, a to zasigurno omogućava i samostalna prijava u smještajne kapacitete. U Hrvatskoj već postoje sustavi koji omogućuju samostalnu prijavu gostiju, a iznajmljivačima daju svojevrsnu dozu bezbrižnosti, barem što se birokracije tiče jer su isti povezani sa sustavom eVisitor-a.
Naravno, mnogi će se gosti kao i sami iznajmljivači uvijek osjećati ugodnije s klasičnom prijavom, međusobnim upoznavanjem, ćaskanjem, te zajedničkim ispijanjem kave po dolasku. Implementacija sustava samostalne prijave gostiju svakako ovisi o informatičkoj pismenosti iznajmljivača, ali i iskustvu koje žele pružiti. Žele li biti domaćini u punom smislu te riječi ili žele li gostu priuštiti isključivo ugodan smješta.

Tzv. self check in punktovima će trebati još dosta vremena da zažive kao način prijave gostiju u jedinicama privatnog smještaja u Hrvatskoj, no svakako su trend koji će se kroz godine sve više zahtijevati od strane gostiju koji žele što učinkovitije provesti svaku sekundu svog odmora i kroz vrijeme će se vjerojatno nametnuti kao sastavni dio turizma 21. stoljeća. Ako ste iznajmljivač, možete si olakšati oglašavanje tako što ćete svoje smještaje iznajmiti bez naknada na PrivatniSmjestaj.hr.