Novi iznajmljivači: kratki vodič za uspješno iznajmljivanje
Uredili ste smještaje, ishodovali potrebne dokumentacije i dozvole i spremni ste oglasiti privatni smještaj i dočekivati goste. U nastavku članka donosimo vam par savjeta koje nije naodmet pročitati prije no što započnete s kratkoročnim iznajmljivanjem.
Posjedujete li slobodnu sobu, studio, apartman u svome domu ili pak cijelu kuću koju ne koristite, posebice ukoliko plaćate kredit za nekretninu, tada se kratkoročni najam čini kao odlična opcija dodatne zarade (i brže otplate kredita). No, prije početka putovanja zvanog „iznajmljivanje, oglašavanje i ugađanje gostima”, potrebno je imati par stvari na umu.
BUDITE REALNI U POSTAVLJANJU CIJENA
Na cijenu dnevnog najma smještaja koje ste odlučili iznajmljivati utječu mnogi različiti faktor. Mnogi će reći da je lokacija ta koja prodaje privatni smještaj, no mi se ne bismo složili u potpunosti s time. Brojni čimbenici poput visine kategorizacije, opremljenosti, veličine smještaja, sadržaja u blizini smještaja, udaljenosti od javnog prijevoza i inog utječu na oblikovanje cijene, a i spremnost gostiju da plate istu. Najjednostavniji način formiranja cijene dnevnog najma je na temelju istraživanja konkurencije. Primjerice, znate da susjedi u istoj ili ulici pored iznajmljuju svoje apartmane koji imaju istu kategorizaciju kao i Vaši. Ako su smještaji slične opremljenosti, izračunajte prosječnu cijenu, a ukoliko su vaši smještaji bolje/ ljepše uređeni razmislite o ponešto višoj cijeni. Također, većina iznajmljivača, posebice uzduž Jadrana ima pred i posezonske te cjenike za špicu sezone. Naposljetku, razmislite o svim troškovima koje imate prilikom boravka jednih gostiju – boravišne pristojbe, je li čišćenje u cijeni ili dodatno, naplaćujete li dodatno boravak kućnih ljubimaca, pomoćne ležajeve itd. te neka svi ti čimbenici utječu na formiranje cijena.
STAVITE SE U POZICIJU GOSTA
Prilikom opremanja smještaja zamislite da ste baš vi gost koji odluči boraviti u Vašem smještaju. Osim osnovnih potrepština i uređenja, što biste voljeli od dodatnog sadržaja da se nalazi u smještaju? Jesu li to čaše za vino, pretplata za Netflix, društvene igre, trampolin u vrtuPogledajte svoj smještaj za odmor kao da ćete tamo ostati. Što bi vam bilo ugodno i izdvojilo ga? Razmislite o zlatnom pravilu: ponašajte se prema drugima onako kako biste htjeli da se prema vama ponašaju. Ukoliko imate veći budžet razmislite koji mali kućanski aparati bi vam dobro došli tijekom odmora – je li to aparat za kavu, sokovnik ili možda toster…? Sav dodatni sadržaj dat će dodatnu vrijednost vašim smještajnim jedinicama.
MARKETING, MARKETING I JOŠ MALO MARKETINGA
Kao što se u današnje vrijeme kaže da što nije objavljeno na društvenim mrežama – kao da se nije ni dogodilo, podjednako tako će biti i s vašim smještajnim jedinicama ne odlučite li ih oglasiti na OTA kanalima. Dodatna promidžba u vidu Facebook, Instagram ili Tik-Tok profila svakako je poželjna i dobrodošla, no OTA kanali/ platforme za oglašavanje kratkoročnog najma su danas nezaobilazno mjesto želite li da su vaši smještaji što bolje popunjeni. Razlikuju se platforme koje naplaćuju proviziju po ostvarenoj rezervaciji, kod ponekih pripazite i na dvostruko oporezivanje, te platforme poput PrivatniSmjestaj.hr gdje se plaća fiksni iznos za godišnje oglašavanje smještajnih jedinica. Također se razlikuju i principi rezervacija, kod pojedinih platformi gost je u mogućnosti napraviti tzv. Instant rezervaciju, a na drugima je potrebno da vam gost pošalje upit te u komunikaciji s gostom dogovorite sve detalje plaćanja, je li potrebna uplata depozita prije dolaska te na taj način ugovarate rezervaciju – direktnom komunikacijom s (potencijalnim) gostom.
…A ZA DOBAR MARKETING POTREBAN JE I DOBAR SADRŽAJ!
Fotografija stvara prvi dojam i mnogi će se gosti odlučiti za određeni smještaj baš zato što im se svidio na fotografijama. Uredite smještajne jedinice i angažirajte profesionalnog fotografa kako biste prije oglašavanja imali odlične fotografije. Imajte na umu da je poželjno da se u jedinici nalazi sve ono što se i na slici nalazi. Naime, nije rijetkost da iznajmljivači za potrebe fotografiranja primjerice kuhinju opskrbe svim mogućim aparatima, a potom kada gost dođe, ništa od navedenog se ne nalazi u smještaju. Optimalan broj fotografija u sklopu oglasa je 15-ak, važne su fotografije kako interijera tako i eksterijera, te nemojte da u zbirci fotografija vaših oglasa dominiraju samo fotografije detalja. Gosti žele dobiti i stvoriti što veću sliku vaših smještaja, a većinske slike detalja u tome im zasigurno neće pomoći.
Opis smještaja je također važan, no još je važnije biti iskren i objektivan prilikom sastavljanja opisa. Neka opis bude kratak, jezgrovit, iznese osnovne informacije o smještaju, eventualnom dodatnom sadržaju u jedinici te što se nalazi u blizini, koliko su udaljeni spomenici, trgovina, plaža.
BUDITE ISKRENI…I FLEKSIBILNI
U sklopu oglasa označite samo specifikacije koje se zaista odnose na vaše smještaje. Primjerice, nekada se s terase smještaja koji ste sada prenamijenili u apartman, vidjelo more. No, u međuvremenu su se izgradile nove dvije kuće koje zaklanjaju pogled na more. U tom slučaju nećete označiti da se iz apartmana pruža pogled na more jer bi to moglo doprinijeti pritužbi gostiju i stvoriti vam probleme.
Također, ako znate da je jedinica slobodna i počišćena, budite fleksibilni oko vremena dolaska i odlaska gostiju. Gosti će vam biti veoma zahvalni što nakon putovanja satima neće morati sjediti u obližnjem kafiću, već će se moći raspakirati i opustiti u vašim privatnim smještajima. Time vi kao iznajmljivači dobivate još jedan plus kod gostiju i veću vjerojatnost da će se i dogodine vratiti u smještaj.
OSIGURAJTE SE
Danas nije strano osigurati smještaj od potencijalnih lomova ili oštećenja određenim iznosom depozita koji gosti plaćaju prilikom dolaska, a vi im taj iznos vraćate na dan odlaska po pregledu smještajnih jedinica. Također, mnoge osiguravajuće kuće nude posebne police osiguranja iznajmljivačima, čime ćete se i (donekle) financijski zaštiti prilikom oštećenja inventara, cijevi i ostalog.
Mnogo je faktora koji oblikuju iskustvo gostiju, ali koji će i vama olakšati cijeli taj proces iznajmljivanja. Dočekate li goste s osmijehom na licu, spremni pomoći i ispričati pokoju činjenicu o gradu ili pak legendu, ne samo da će gostu mnogo značiti i da ćete možda baš vi biti razlog zbog kojeg će vaš smještaj preporučiti svojim prijateljima, već ćete se s osmijehom na licu puno lakše nositi s čišćenjem, dočekivanjem gostiju, njihovim upitima i ponekad neostvarivim prohtjevima. Naposljetku, iznajmljivanje privatnog smještaja je kao i svaki drugi posao, nije sve za svakoga, ali trud koji se uloži i te kako će se vratiti. Financijski.