KAKO BITI DOBAR DOMAĆIN KOJEMU ĆE SE GOSTI RADO VRAĆATI
Za razliku od nekada, kada su gosti pristizali u smještajne jedinice preko agencija, vidjevši oznake “Zimmer frei” uz cestu ili preko preporuka susjeda Wilhelma i Ute koji su netom boravili u apartmanu gospođe Dragice, doba informatizacije okrenulo je svijet iznajmljivanja za 180 stupnjeva, u sasvim drugu dimenziju. Saznajte kako biti dobar domaćin.
Iako digitalizacija prvenstveno predstavlja pojednostavljenje svih procesa, uštedu vremena, komunikaciju u realnom vremenu s ljudima iz bilo koje države, samostalnost, veću mogućnost odabira između usluga, najčešće i uštedu novaca, digitalizacija ima i poneku manu u svijetu privatnih smještaja.
Nekada bi se nezadovoljan gost požalio djelatniku agencije, možda iskamčio mali popust i bio naposljetku sretan. No, doba informatizacije omogućava da svatko ima prava komentirati, ocjenjivati, učitavati fotografije, dijeliti fotografije iz tuđeg smještaja i vjerujemo kako ste se svi barem jednom susreli s gostima koji ni sa čime nisu bili zadovoljni. Ona posebna vrsta gostiju za koje imate osjećaj da su prije odlaska na put odlučili da im se ništa neće svidjeti i da će sve komentirati domaćinu te naposljetku negdje na Google-u ili kakvom specijaliziranom oglasniku, napisati pokoju neutemeljenu kritiku i to bez ikakve posljedice. Sve su to nuspojave modernog doba s kojima smo svi već naučili živjeti. Mnogi iznajmljivači su već postali otporni na sve (ne)utemeljene kritike, no vjerujemo i da ste od iznajmljivača čuli „sve komentiraj, ali ne i čistoću”.
Osim što s vremenom velika većina domaćina/ iznajmljivača postane imuna na te često neutemeljene (zlobne) komentare, u nastavku vam donosimo par savjeta koji će vam u startu pomoći da se susretnete sa što manje negativnih komentara kako o smještaju tako i o vama kao domaćinima.
ČISTO, ČIŠĆE, NAJČIŠĆE
U različite tipove karaktera ne bismo se miješali i možete učiniti što god, no ipak se određenim gostima nećete svidjeti (što je posebice vidljivo u situacijama kada domaćin živi u objektu u kojemu se nalazi i smještajna jedinica), no ono što možete i što uvijek mora biti na jednakoj, visokoj razini je – čistoća. Ukoliko ste „pedantniji” ili vam jednostavno duže treba za čišćenje, pomjerite vremena check-in/ check-outa. Nemojte čistiti samo da „na prvu” izgleda čisto. Iako su smještaji različitih razina čistoća, velika većina gostiju kada dođe u smještajnu jedinicu ima iste standarde čistoće – najviše. Smanjite razinu dekoracija poput skuplturica, figurica, nadstolnjaka, umjetnog cvijeća i inog što je idealna meka prašine. Neka u Vašim smještajnim jedinicama prevladava bijela, a dašak ekstravagancije dodajte pokojim elementom namještaja ili dekora u boji. Bijela boja odiše čistoćom, a i vama kao iznajmljivačima bit će najjednostavnije za počistiti. Prije postavljanja krevetnine, ručnika i krpi, dobro pregledajte jesu li sve mrlje uklonjene tijekom pranja. Tijekom čišćenja, najviše vremena provedite u kupaonici i kuhinji (ukoliko ju jedinica ima), ali nemojte zaobići ni prostore kao što su podnožja kreveta i fotelja.
VAŽNOST (POZITIVNE) KOMUNIKACIJE
S obzirom da se danas komunikacija između gosta odvija putem e-maila, a veoma često i WhatsAppom, Viberom ili Messengerom pošaljite gostima poruke je li im sve jasno oko dolaska, imaju li kakvih pitanja ili im jednostavno pošaljite fotografiju zalaska koji se može vidjeti iz Vašeg smještaja ili pak okućnice, nešto čime ćete gostima pokazati da mislite na njih, a oni će se dodatno radovati dolasku u Vaš smještaj. Budimo realni, svi volimo znati da je naš domaćin dostupan i spreman nam pomoći posebice kada smo na odmoru te je najčešće riječ o novom gradu, a često i drugoj državi. Nemojte dugo čekati na odgovaranja gostima, to može dovesti i do toga da će gost prijeći na sljedeći smještaj. Također, kada ste realizirali rezervaciju, napomenite gostima da ste dostupni i dalje za njih, naravno kroz humor pripomenite da gasite mobitel tijekom noćnih sati, no da ste tu što god trebaju.
SVE JE U SITNICAMA (I DETALJIMA)
Svi znamo kako je to putovati tijekom ljetnih mjeseci kada do odredišta, umjesto 3h, putovanje traje 5 sati. Po dolasku gostiju pitajte ih žele li kavu i čašu vode, a u hladnjaku ostavite pokoju flaširanu bocu vode. Također, košara s voćem uvijek je plus. Naime, po dolasku u smještaj, većina gostiju se želi osvježiti i malo odmoriti pa tek onda krenuti u dućan, na plažu ili razgledavanje grada, stoga će par voćki i rashlađena voda biti veliki plus za vas kao iznajmljivače, a pritom vas isto neće puno koštati.